http://kokos.myshowroom.se/

Sådär, då börjar allt ordna upp sig på den nya bloggen. Designen är nästan likadan som den jag har här, och det är för att det är så jag vill ha det! Eftersom att blogg.se har krånglat så otroligt mycket nu det senare, så ger jag Myshowroom en chans, och ni hittar min nya blogg häääääääär.
 
 
 
(http://kokos.myshowroom.se/)
 
 

Flyttar

Håller på med en bloggflytt ! Ni ska få se senare idag... :)
 
puss

My legs are red but I'm not bleeding.

Blev en riktigt höstig outfit idag, men jag gillar det! Hade en stood mysig halsduk till detta med när jag var ute. Gos!
 

Nude Lips

Nudefärgade läppar är något jag verkligen tycker är skitsnyggt. Har ett från IsaDora som jag verkligen älskar, Nude Glow heter det och det liksom skimrar lite. Det tycker jag är skitsnyggt, men skulle gärna vilja ha ett som inte skimrar, utan bara är nudefärgat. Funderar på antingen Creamy Mocha eller Nude Cream här nedan, men ska kolla lite vad andra märken har för färger också!
 

Måndag morgon!

Godmorgon...! Sitter här och ser på en film, adaption tror jag den heter... Lite småkonstig, ingen film man ska se på måndagmorgonen egentligen! Och tror ni inte att regnet började ösa ner just den sekunden som jag låste upp cyklen...? Men det är måndag, och detta ska bli en braaaa vecka!
 
 


Kom igång med träningen!

"Jag börjar träna imorgon...eller nästa vecka...". Hur många har inte tänkt så någon gång? Så skjuter man fram det, igen och igen.
 
 
 
 
* Börja träna med en gång. Så fort du tänker att du kanske ska börja träna - leta upp en träningsfilm på youtube och träna!
 
 
* Starta inte för hårt. Du kommer köra slut på dina krafter och tröttna på att träna. Vänj din kropp vid att träna innan du ger allt.
 
 
* Musik. Ha på musik i bakgrunden när du tränar (om du inte ser en träningsfilm då), då blir du mer taggad! Min träningsspellista hittar ni häääär.
 
 
 
Gör ett schema! Bestäm t.ex att du ska träna på måndagar, onsdagar och lördagar, och så gör du det. Om du inte har ett schema blir det lätt så att du tänker "äh, tränar imorgon istället" , och vi vet alla vad som händer när man tänker så...det blir sällan av. Så gör ett schema och följ det!
 
 

Bättre bild på jeansen!

 
 
Det är riktigt svårt att få med färgen på bild, men ja..det här får duga!

New in; Red jeans




 
 

Svar på frågorna!

 

Vad är det bästa du vet?

Träningsvärk och kebab. Haha.

 

Vad är ditt största intresse?

Det är en jättesvår fråga, för jag ändrar mig nästan hela tiden ang. det. Vissa perioder är jag galen i att fota, sen blir jag helt plötsligt intresserad av hästar och sen heminredning. Jätteknas!

 

Vilket namn tycker du är finast?

Jonathan är ett namn jag tycker är riktigt fint, förmodligen för att min fina bror heter det.

 

Vart skulle du resa, om du bara fick välja ett land?

Spanien tror jag, trots att jag redan varit där snart tre gånger. Jag älskar det landet.

 

Bästa och sämsta med att blogga?

Jag älskar att skriva, älskar att dela med mig av saker, så det får jag nog säga är det bästa. Sen blir man ju otroligt glad av all positiv respons! Det värsta är att man lätt sätter en press på sig själv, liksom ”nu Måste jag blogga”.

 

Varför började du blogga?

Har bloggat sen jag var 12 år, men då på lite mer oersonliga bloggar. Jag startade denna för att jag vill ha en blogg som inte handlar så mycket om just mig, utan om saker som intresserad fler.

 

Var får du din inspiration ifrån?

Överallt! På stan, från kompisar, från andra bloggar, ifrån tidningar osv. Så fort jag ser någonting som jag tänker att jag kan ta upp i bloggen så skriver jag ner det i en lista.

 

Hur många bloggar läser du dagligen?

Kanske 3-4 st

 

Drömresemål?

Jag vill jättegärna åka till Afrika...vart, vet jag inte.

 

Hur gammal är du?

Jag är 17

 

Där du bor, hur länge har du bott där?

I just detta huset har jag bort i 7 år, men i denna staden har jag bott i 11 år.

 

Om du får en kille och en tjej till barn, vad skulle de då heta?

Livia och Emilio.

 

Om du hade blivit presdident/kunglig, vad hade du gjort för lagar och vad hade du tagit bort?

Oj haha sjukt svår fråga... Hade gjort så att alla skolor ist gav ut pengar till mat så man slapp äta slemmig pasta till lunch!

 

Vad använder du för smink?

Jag använder primer, puder, eyeliner, ögonskugga och mascara!

 

Om du hade ändrat något med dig själv, vad hade det varit?

Det är en fråga som jag försöker att inte tänka på, jag försöker vara nöjd med den jag är :)

 

Ångrar du något du har gjort?

Ja, självklart!

 

Vilken skomodell kommer du satsa på i höst?

Jag kommer köra på som vanligt med converse, men sen vill jag ha massa olika att byta med ibland! Funderar faktiskt på ett par sneakers med platå trots allt...

 

Favoritmat?

Kebab, alla gånger

 

Favoritparfym?

DKNY fresh blossom

 

Favoritfärg?

Det har jag faktiskt ingen...

 

Sprite vs cola?

Cola!

 

Åska vs spöregn?

Varför inte kombinationen?

 

Kan du inte ögra en video där du sminkar dig?

Jo absolut, det ska jag göra!

 

Var bor du?

Jag bor i Varberg.

 

Vad är ditt favoritprogram?

Jag tittar sällan på tv-program, när jag tittar på tv så är det serier jag ser. Vänner eller Greys Anatoy!

 

Favoritfilm?

Taken!

 

Favoritmat/dricka/chips?

Favoritmat är helt klart kebab. Dricka är faktiskt mjölk, älskar det! Och favoritchipsen är lite svårare... men just nu älskar jag Pringels – sourcream onion!

 

Har du syskon?

Ja, tre stycken.

 

Är du singel?

Nej, jag är inte singel

 

Vem är din bästa vän?

Världens mest underbara tjej!

 

Har du några tips om man är blyg och ska börja gymnasiet?

Sätt dig bredvid någon/några och fråga saker, ställ följdfrågor om det går. Då kommer förmodligen du få frågor tillbaka och ni börjar prata. Tänk inte på att det är läskigt utan försök att bara slappna av. Och viktigast av allt – var dig själv!

 

Träningstips om man vill gå ner i vikt och hålla formen?

Vill du gå ner i vikt är det ju motion som gäller – ta en joggingtur varannan dag kanske? Och för att hålla formen måste man bygga muskler, vilket man gör genom styrketräning.

 

Tränar du någon sport?

Nej, har aldrig varit en sporttjej direkt...

 

Kan du ha någon tävling?

Jag ska fundera på det, inte helt omöjligt faktiskt! :)

 

Vilket årstid gillar du mest?

Våren!

 

Har du instagram?

Ja det har jag

 

Vad fick dig att börja blogga?

På just denna bloggen handlade det om att jag ville skriva om något som intresserade mig, istället för att bara berätta om min vardag.

 

Favoritplagg i garderoben?

Åh, klänningen jag hade på min brors bröllop...jag älskar den! Dock har jag ju inte användning för den längre, men åh.

 

Vad använder du för kamera?


Canon Eos 600D

 

Hobbys?


Haha en liten annorlunda hobby som jag har är att städa...älskar att städa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Shoppingfynd!

Hann inte visa vad jag köpte igår, så visar det nu istället!
 
 
 
 
 
Svarta jeans - BikBok
 
Armband - BikBok
 
Sjal - BikBok
 
Kavaj - SecondHand
 
Skjorta - BikBok
 
Pumps - Fick dom av min syster
 
 
Och allt detta fick jag för under 500-lappen, galet eller vadå?

Fråga på!

Nu kör vi på en liten frågestund! Svarar när jag fått in ett par frågor. Fråga vad ni vill, så ska jag göra mitt bästa för att svara!
Puss
 
 
 

Fredagsshoppar!

Visar allt när jag kommer hem, är helnöjd!


Önskeoutfit i höst!

 
 
 
 
Skinnjacka med nitar - Modekungen
 
Stickad tröja - Only
 
Halsduk - Gina Tricot
 
Jeans - Gina Tricot
 
Armband - Nelly
 
Skor - Jeffrey Campbell

Morgonträning!

Började dagen med ett träningspass - det känns så sjukt bra efter det! Någon mer som startade dagen så? Ska dricka en kopp kaffe nu, sen ska jag till skolan om en timma! Men vi hörs under dagen såklart :)
 
 
 
Haha här ser man mina vampyrtänder ganska tydligt...

Green tea

Har precis dragit på min storebrors gamla pyjamasbyxor och gjort lite grönt te. Perfekt kväll, eller vadå? Funderar på att ta en lugn promenad lite senare, en såndär då man bara rensar tankarna lite... Sen ska jag nog lägga mig tidigt, trots att jag inte börjar förrän halv 1 imorgon.
 
 
 
 
 
 

Don't wanna hold my breath

 
 
 
 

Grab somebody sexy tell'em hey, give me evetything tonight.

Är på sjukt bra humör idag! Vaknade upp med världens träningsvärk, främst i magen. Bara det liksom gör att jag blir glad! Lyssnar på bra musik och har en lugn morgon, börjar inte förrän ett. Ännu en anledning till att vara glad! Och snart är det helg med, ååååh. Life is good. Har ni haft en bra start på dagen?
 
 


Love it!

 

Nightie.


Nu kör vi!

Nu kör vi ett fett träningspass!  Min träningslista hittar ni hääääär! Höj volymen och sätt listan på shuffle, och ge gärnet! Blir man inte astaggad?
 
 



To find my thing, to let go of the past

Åh jag är så träningssugen så jag spricker snart! Vill gymma nu nu nu! Men har inte lyckats fixa mitt gymkort än (försökt typ 3 gånger, alltid nåt som strular!) men imorgon ger jag det ett nytt försök. Så idag får jag nöja mig med hemmaträning, funkar det med men är så sugen på gym! Tänkte sätta ihop en spellista med bra träningsmusik som jag lägger ut här, låter det bra eller?

Puss
 

Höstoutfit

Visserligen får man nog lägga till ett par strumpbyxor, men tror definitivt att det kan bli snyggt ändå! Lätt att både klä upp och ner. En stickad kofta över och ett par converse och det blir en vardagsoutfit, smycken och klackar och det funkar till fest med! På läpparna har jag IsaDoras nude glow, tycker det är riktigt snyggt och passar till kläderna!
 
 

Face

Ser något trött ut just nu, men såhär ser jag ut i ansiktet idag! En foundationbas (för första gången sen i vintras typ), svart ögonskugga och svart mascara, sen nudefärgade läppar som ser rosa ut här.
 
 

Just found this

Är helt förälskad! Bara kollade lite småklipp på youtube när jag kom över denna killen, och vilken fantastisk musik han gör! Sån som känns i hjärtat, ni vet.
 
 
Ross Copperman, sök på spotify för mer musik!
 
 
 
 
 

I am yours to keep.

Vaknade upp med både halsont och huvudvärk så dagen har spenderats hemma, därav denna festliga klädsel! Har legat i sängen och sett på film och druckit te - väldigt mysigt. Men skola imorgon och det känns bra ändå! Börjar 9 och slutar 12 så tänker inte klaga för fem öre.
Nu ska jag ge mig ut på en liten promenad tänkte jag. Puss
 
 

Red lips

Fick hem ett läppstift häromdagen, kommer bli skitsnyggt i höst/vinter!
 
 
 

TWLOHA


Don't wake me up.

Varför känns det alltid som en så himla bra idé att trycka på snooze när väckarklockan ringer? Idiotiskt ju, ändå tycker man flera gånger! Men idag gick det bra, jag gick upp 20 min senare än jag hade tänkt men han ändå träna, duscha, klä på mig och sminka mig. Bra! Nu ska jag strax cykla iväg till skolan (eller ta en buss? ser ut att bli regn). Men vi hörs senare såklart! Puss

Studded bra

Ingen har väl missat studded bra nu? Tycker det är riktigt coolt, men samtidigt kanske lite too much? Personligen hade jag nog bara velat ha några nitar högst upp längs kanten. Men fortfarande- detta är skitsnyggt. Hade gärna fått komma hemskickad till mig. Så himla snyggt under en svart transparent topp eller skjorta. Åh.
 

Mysigaste låten!

 

Förkyld

Har dragit på mig en förkylning och det är inte roligt. När jag är sjuk blir jag världens ynkligaste människa, vill bara bli ompysslad hela tiden! Ska lägga mig och somna till en film nu tänkte jag. Men ÅH vad jag önskar att jag fick somna i någons famn inatt ♥
 
 
 

Messy hair.

Messy hair is sexy hair. Det tycker jag i stort sett alltid.  En slarvig knut är riktigt snyggt till stora stickade tröjor eller kanske nån skjorta, och halvlockigt hår med mycket volym...ja när är inte det snyggt?
 
 

Lördag

Sitter just nu i bilen påväg till stan, ska bl.a fika med min mamma! Första dagen med halsduk nu, så mysigt!


Myskväll.

Har verkligen haft en myskväll ikväll! Har ätit så mycket godis att jag trodde jag skulle spy. Men det gör ingenting. Någonting jag tycker är viktigt är att man ska unna sig något ibland, och det har jag gjort ikväll. Sen behöver man kanske inte unna sig med godis varje gång, men någon gång då och då är helt okej. Jag tänker absolut inte ha dåligt samvete för detta, jag var helt klart värd det ikväll! Nu ska jag krypa ner i sängen och sova. Är så trött så jag somnar nästan här och nu!
 

RSS 2.0